RSMsterdam

Inkoppertjes, woordgrappen en een Rotterdamse flirt met Amsterdam.

Wat is het?

RSM, de Rotterdam School of Management, opent een vestiging in Amsterdam. Ze willen daar meer internationale bedrijven bereiken. De nieuwe vestiging bevindt zich op de hoogste verdieping van een nieuw gebouw op de Amsterdamse Zuidas. Met een advertentie in het alumni blad wil RSM ex-studenten op de hoogte brengen van het bestaan van de vestiging.

Aan de slag

De aangeleverde tekst is vrij zakelijk en heeft een droge, saaie kopregel. De kop RSMsterdam is dan snel bedacht – een inkoppertje. Een lichte textuur op de achtergrond geeft de typografie wat houvast, en een lijntekening van het betreffende gebouw maakt het voor bezoekers makkelijk om straks de nieuwe vestiging te vinden. Al met al een leuk effect.

Na het maken van de advertentie ben ik geïnspireerd en verzin ik nog een aantal posters voor RSMsterdam. Als cadeautje voor de nieuwe vestiging. Deze koppen mogen natuurlijk iets minder zakelijk zijn! RSMsterdam verhuis ik naar onderaan, als afsluiting.

Wat vond ik er zo leuk aan?

De advertentie zelf was al leuk, en inspireerde tot meer. Het typografische karakter van de advertentie maakte het ook makkelijk om andere teksten te plaatsen binnen dezelfde uitstraling.

rsmsterdam