Medicijnen op maat

Medicijnen op maat – net als de website

Wat is het?

Het Transatlantisch Congres voor ‘Personalized Medicine’ brengt eens in de twee jaar experts op het gebied van gepersonaliseerde medicijnen bij elkaar. Een pil die op maat is gemaakt voor je eigen lichaam, of een compleet andere aanpak omdat normale medicijnen helemaal niet werken voor de patiënt. Een onderwerp waar veel over te vertellen is. De website van het congres moest meer uitstraling krijgen, meer sprekers naar het event lokken en geschikt zijn voor berichtgeving aan een internationale doelgroep.

Aan de slag

Na gesprekken met de klant stel ik een document met wensen en eisen samen. Ik denk mee over mogelijkheden, zin en onzin van features en de juiste indeling van de site en de teksten. Aan de hand van het document ga ik schetsen en zet ik wireframes op. Ondertussen ontwikkel ik een nieuw logo en bijpassende huisstijl. Meer kleur, meer professionaliteit.

De site wordt vanaf nul opgebouwd. Omdat de klant tijdens het proces veel zal willen wijzigen en aanpassen op de site, is het (in dit geval) handiger om een eigen WordPress template te bouwen dan een bestaande om te bouwen. Als het ontwerp is goedgekeurd, ga ik aan de slag.

sprekers

Hoewel ik de code zelf schrijf, maak ik natuurlijk gebruik van tijdbesparende frameworks. Ik baseer de site op Bootstrap (basis responsiveness) en maak veel gebruik van Sass (om sneller en helderder CSS te verwerken). Helaas ontbreekt het budget om de template helemaal bulletproof te maken, dus als de klant begint met het vullen van de site houd ik een oogje in het zeil of de opmaak erloren gaat. Waar nodig pas ik de code aan. Naast de website verzorg ik ook folders, advertenties en promotie materiaal voor het congres.

Wat vond ik er zo leuk aan?

Een brede opdracht. Website, promotie, meedenken over social media en SEO termen… alles in één! En natuurlijk heerlijk om een project van het prille begin tot een succesvol einde te begeleiden – en binnen budget te houden!