Masters Brochure
Stevig oranje, maar niet schreeuwerig. De Masters Brochure valt op tussen de concurrentie.
Wat is het?
De Masters Brochure geeft een overzicht van de verschillende Master opleidingen op het gebied van management en economie binnen de Rotterdam School of Management. De lijst van omschrijvingen en eisen wordt opgeleukt met informatie over studeren in Rotterdam, Nederland, en de universiteit zelf. Daarnaast krijgt dit jaar één van de belangrijkste opleidingen extra aandacht.
Aan de slag
De globale opmaak van de brochure is omschreven in de Brand Toolbox die we eerder hebben opgezet. Een aantal elementen staan dus vast. Daarbinnen probeer ik de vorm steeds verder uit te kristaliseren. De opleiding die uitgelicht moet worden biedt een mooie kans om te werken met stevige kleurvlakken – een goed contrast met de witte pagina’s van de brochure zelf.
Per brochure schiet de fotograaf een serie met een kleine groep studenten van een van de opleidingen. Ik kies de foto’s die een verhaal lijken te vertellen – geen geforceerde foto’s, geen wijzende vingers naar ipads. Deze foto’s vul ik aan met algemeen beeld van Rotterdam.
Ik heb bij het originele ontwerp voor de brochures gekozen om een witte marge om de pagina’s te houden. Dit zorgt er voor, dat vormen die die marge doorbreken extra opvallen. Het is zo ook makkelijk om de brochure per pagina een eigen look te geven, die toch een herkenbaar patroon volgt. Door vormen over elkaar te leggen, en hier en daar gebruik te maken van kleurverlopen, ontstaat een geheel dat leuk is om te zien. Het grootste gedeelte van de brochure houd ik wit en sober, zodat de speciale pagina’s extra opvallen.
Wat vond ik er zo leuk aan?
Wat begonnen is in de Brand Toolbox opdracht, neemt hier zijn uiteindelijke vorm aan. Dit is wat ik voor ogen had bij het opzetten van de originele stramienen. Variate binnen een eigen, herkenbaar stramien. Leuk om het in actie te zien!