
EUR Mobility
De E-bike. Makkelijk, beter voor het milieu, en altijd parkeerplaats zat. Nu nog gebruiken.
Wat is het?
EUR Mobility wil het gebruik van minder milieu belastend vervoer van en naar de Erasmus Universiteit stimuleren. Om deze reden bieden ze werknemers een leuke korting op de aanschaf van een E-bike. E-bikes zijn fietsen met een elektrische (trap)motor. EUR Mobility wil laten zien dat er altijd ruimte is voor fietsen, dat het makkelijk reizen is met een fiets, en dat de EUR E-Bikes wil promoten.
Aan de slag
Meer dan genoeg om ideeën aan vast te knopen! De punten uit de briefing zijn echter wel heel breed. Milieu bewust, makkelijk, goedkoop, snel, altijd parkeerruimte (een belangrijk punt binnen de overvolle campus), korting op aanschaf… door al die dingen in één (vrij kleine) advertentie te proppen, wordt geen van allen duidelijk naar voren gebracht. Drie hoofdlijnen lijken duidelijk; Milieubewust, Makkelijk en Korting. Ik maak voor elk een snelle schets van een bijpassend idee plus slogan en overleg die met de klant. Korting valt al snel af – dat is belangrijk, maar meer iets voor de tekst bij de advertentie, niet voor het hoofdbeeld.
Al met al blijkt Makkelijk het beste verkoopargument. Hiervoor heb ik de slogan ‘We’d like to offer you the VIP treatment’ bedacht, die ik onder het beeld van druk, bijna vastgelopen verkeer plaats. Een doorlopende fietsstrook vormt dan een rode loper, direct naar de EUR.
Wat vond ik er zo leuk aan?
Het terugbrengen van een zee aan sleutelwoorden tot één beeld en één boodschap.